TRUE STORY

Idag fick jag bevisat för mig att det fortfarande finns människor som inte är fullt självupptagna och bittra. Okej, alla är inte det, men ni fattar. Kommer härmed berätta om min mycket händelserika men väldigt unika morgon.

Jag vaknade och gick upp i tid för en gångs skull. Hade prov första lektionen och Kimberly var stolt över mig. Missar självklart bussen. Tänker: Inte hela världen, det går en buss om en halv timma, då kommer jag "bara" tio minuter sent, kan gå. Går ut till bussen igen och vad gör den? Självklart kör den förbi mig och de andra på hållplatsen. Kommer det någon extrabuss? Nej. Bryter nästan ihop och jag och tanten som står brevid mig började bli smått irriterade.

Men vet ni vad tanten gör? Hon tar upp sin telefon och ringer till sin man och säger i princip "du får klä på dig nu, du ska köra en stackars tjej till skolan, hon har prov." Fem minuter senare kommer det en gubbe i en vit bil och plockar upp mig och sin fru och kör mig hela väge till skolan.

Det gjorde min dag och jag tror fortfarande på goda människor! Ville bara säga det...


Kommentarer
Postat av: Tessy

Måste bara säga att exakt detta har hänt mig med en gång! Om inte det hänt skulle jag missat en färja som tog mig vidare, och jag hade varit fast mitt ute i ingenstans.. "Min" tant och hennes gubbe va också sådär skönt spontana, man tror ju att man är med i nån sån där skön feel good-film eller nåt! :D Gött att det finns sånna människor ändå.

2010-02-12 @ 18:51:21
Postat av: alwa

ååh, vad gulligt :)

2010-02-16 @ 13:37:00
URL: http://alwapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0