SHALLOW

Jag blir nästan lite trött på mig själv idag. Jag har tittat på Victorias Secret Fashion Show, kollat runt på bilder och skickat ett sms till 118 800 idag.

Varför? Bekräftelse och avundsjuka. Jag vet mycket väl om att jag inte ser ut som modellerna på catwalken och jag vet mycket väl att jag duger precis som jag är. Det är just det här beteendet som gör att utseendet fokuseras mer på än de vi är som människor. Jag brukar inte tycka om klyschiga uttryck men att det är insidan om gör utsidan vacker har jag aldrig ställt mig mer bakom än vad jag gör just nu.
Jag har aldrig fått höra att jag är speciellt snygg eller sexig för den delen. Något om jag tror att alla tjejer behöver få känna för att stärka sitt självförtroende.
Men sedan jag träffade min vacka Niklas, klippte mig, bröt mig fri från saker som tyngt ner mig och valde att må bra har jag fått mer komplimanger om hur jag är som person, och visst även mitt utseende, än någonsin tidigare. Men att jag utvecklats som människa och landat i mig själv är de finaste komlimangerna jag fått.
Självklart vill man vara snygg, söt, sexig, vacker och allt vad man nu vill vara men jag tror inte att man blir det om man inte har ett stark självförtroende i grund och botten. Självförtroende är sexigt! Ingen vill ha en fake. I alla fall ingen som kommer tycka om dig för den du är.

Kommentarer
Postat av: Naomi Sandén

Sv, ; tänkte bara säga att den var grymt fin , :)

Sköt om dig du med, kramar<3

2011-12-12 @ 16:01:44
URL: http://naaomisanden.blogg.se/
Postat av: anna

WORD!

2011-12-13 @ 10:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0