JUST ORDINARY

Här sitter jag och njuter lite av tystnaden.
Har haft nässelfeber men det börjar lägga sig nu, som tur är! Vill inte påstå att det har varit roligt men nu börjar det gå över i alla fall.
Senaste dagarna har spederats med Simon, middag med tjejerna på Mañana, mys med Gabriella, på vårdcentralen och ja, här. Hemma hos oss. Hos min prins och mig.
Farbror Simon

Igår var det ju en såndär speciell dag och speciell blev det. Varma mackor med Oboy och lite How I met your mother är inte helt fyskam. Men blommor och choklad fick jag. Men bara jag får vara med Honom är jag mer än nöjd.
Jag tror inte att man behöver ösa på och göra det till världens mest romantiska dag. Tror mer på att visa kärlek och uppskattning varje dag. Att våga prata med varandra och lätta hjärtat. Att inte tävla eller försöka överprestera över varandra. Att kanske ibland första förstå hur den andra tänker - ett steg före. Så att man kanske inte alltid behöver säga vad man tänker och känner. Det tror jag är ett bra recept på ett lyckat förhållande.
Jag är inte perfekt och inte heller mitt förhållande. Men jag tror inte att man skall försöka vara det heller. Och det spelar ingen roll vilken relation det gäller. Man behöver inte ha perfekta relationer åt alla håll. Vi är bara människor och jag känner ingen som är perfekt.
Perfektion är bara en illusion. En illusion är inte en verklighet.
Så var ärlig mot dig själv och inse att det finns inget vackrare än en människa.
Ännu vackrare blir man om man vågar visa sig sårbar.
Att vara vacker sitter inte på utsidan.
/Kärlek

Kommentarer
Postat av: Mami

Du är så klok, min flicka! Hoppas du mår lite bättre nu, men det gör du nog efterdom du kan se det vackra och fina omkring dig! Kärlek!

2012-02-15 @ 17:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0